Informacije

Colin McRae DiRT 213.10.2009. @ 16:18:45
Galerija slika
Pošaljite komentar


Serijal Colin McRae Rally je dugo godina važio za najbolju reli simulaciju, a DiRT je trebalo da bude sledeƦi korak Codemastersa unapred (kao i proboj na next-gen tržiÅ”te). No, DiRT je imao problema sa optimizacijom, prejednostavnom fizikom, i generalno nije pokazao sve oĆØekivane kvalitete. 2007. godine je usledila tragiĆØna i prerana smrt ovog legendarnog reli vozaĆØa (ironiĆØno, prilikom pada helikoptera), pa je izgledalo da Ʀe se odustati i od koriÅ”Ć¦enja njegovog imena. Ipak, McRae-ova porodica je odluĆØila da mu oda poĆØast i tako Å”to Ʀe se DiRT serijal nastaviti. Pred nama je, dakle, Colin McRae DiRT 2.



Ovaj naslov preuzima poboljÅ”an i dodatno optimizovan grafiĆØki engine od prethodnog Codemastersovog trkaĆØog hita ā€“ igre Grid. Sa velikom sigurnoÅ”Ć¦u tvrdimo da je DiRT 2 trenutno najlepÅ”a trkaĆØka igra na tržiÅ”tu, poĆØevÅ”i od glavnog menija, preko modela automobila (raĆØunajuƦi tu i detaljna oÅ”teƦenja na njima), do staza i tragova koje vremenske nepogode ostavljaju na njima. Jednako dobra je i zvuĆØna podloga, pa Ʀe svim ljubiteljima urlika motora predstavljati uživanje da odvrnu zvuĆØnike (za komÅ”ije pak ne garantujemo). Dakle, prezentacija je na visokom nivou, a kakva je sama igra?



NajveƦa mana prvog DiRT-a bila je isuviÅ”e arkadna fizika. Ni ova igra nije simulacija, veƦ adrenalinski raÅ” od poĆØetka do kraja, ali je fizika dovoljno dobra da balansira na onoj finoj liniji izmeĆ°u truda i uživanja prilikom vožnje. NajviÅ”e je ispravljeno samo ponaÅ”anje automobila u krivinama, te je ono potpuno unikatno za svako od 35 ponuĆ°enih vozila, i zaista Ʀete se oseƦati kao da se nalazite za volanom. Komande reaguju odliĆØno i uopÅ”te nije problem trkati se na gamepadu (mada imamo utisak da je X360 pad, koji inaĆØe manje volimo od PS3 verzije, neÅ”to bolji), a uz dobar volan uživanje je potpuno. ProtivniĆØki AI (kompjuter) pati od par mana ā€“ isuviÅ”e su skloni sudarima i uopÅ”te se ne obaziru na vas tokom vožnje, ali je pored toga dovoljno dobar da i u single player modovima doživite prava uzbuĆ°enja.



Pored grafiĆØkog engine-a, iz Grid-a je preuzeta i moguƦnost premotavanja unazad (od pet do nijednog puta u toku trke, u zavisnosti od nivoa težine), koja Ʀe vam pomoƦi ukoliko se negde slupate, ili jednostavno loÅ”e proĆ°ete kroz krivinu. Dobra stvar je Å”to nivo težine ne utiĆØe na Career mod (koji je centralni mod u igri, i u kom Ʀete provesti najviÅ”e vremena), pa Ʀete moƦi da uživate u svakom od preko 100 trkaĆØkih dogaĆ°aja koji u igri postoje, a koji su raspodeljeni Å”irom sveta. Ono Å”to nekome može zasmetati je da nisu sve trke klasiĆØni reliji, na koje smo mi žitelji Evrope navikli. Sa druge strane, ako vam ta >amerikanizacija< relija (koja postoji i uopÅ”te u tom sportu, a ne samo u igrama) ne smeta, sigurno Ʀete uživati u raznovrsnosti trka koje DiRT 2 pruža. Å to se igre u viÅ”e igraĆØa tiĆØe, ne postoji split-screen, odnosno igranje viÅ”e igraĆØa na jednoj konzoli, ali su zato online modovi odliĆØno odraĆ°eni. ƈak se može reƦi da Ʀe i igraĆØi koji inaĆØe ne bi uživali u trkama bagija ili kamiona u single player-u, biti zadovoljni kako to funkcioniÅ”e na stazi sa joÅ” sedam >živih< protivnika.



DiRT 2 je sjajna osnova za trkaĆØku igru ā€“ izgleda odliĆØno, oseƦaj brzine i oseƦaj težine vozila su sjajni, fizika je arkadna, ali dovoljno zahtevna... Mane su neÅ”to slabiji AI i odstupanje od klasiĆØne reli vožnje (ovo je stvar ukusa). Mi bismo voleli kada bi igra bila malo bliža simulaciji i malo viÅ”e fokusirana na relije, ali nam se dopada i ovakva kakva jeste. Nažalost veƦine igraĆØa u Srbiji, PC verzija je odložena za decembar, ali ako želite da je ĆØekate ā€“ neƦete zažaliti!



Luka ZlatiƦ



Naziv: Colin McRae DiRT 2
IzdavaĆØ: Codemasters
Platforma: Xbox 360, PlayStation 3, PSP, Nintendo Wii, NDS.
Cena: 6.999,00 din.
Za: OdliĆØan oseƦaj prilikom vožnje, raznovrsne trke, vrhunska prezentacija.
Protiv: Neuverljiv AI, oÅ”teƦenja se ne prenose kroz trke.
Web: http://www.dirt2game.com