Informacije

Need For Speed: Pro Street03.02.2008. @ 14:11:48
Galerija slika
Pošaljite komentar


U prethodnom periodu smo bili svedoci izdavanja po jednog novog Need For Speed naslova svake godine. EA, konkretnije oni zaposleni u ogranku >Black Box<, ni ove, 2007, nas nisu izneverili. Pred nama se nalazi NFS: ProStreet, u svoj svojoj slavi.




Prva stvar koja Ʀe Vam zapasti za oko je definitivno napuÅ”tanje koncepta >andergraund< trka i nadjurivanja sa policijom. Kako mu samo ime kaže, ceo dogaĆ°aj je prebaĆØen na oficijelna trkaliÅ”ta, dok Ʀete ulogu jednog od trkaĆØa preuzeti baÅ” Vi. Izazovi su podeljeni u tzv. trkaĆØke dane, za vreme kojih Ʀe Vam biti ponuĆ°eno nekoliko njih. Umesto jurcanja gradom u potrazi za novima, ĆØekaƦe Vas kompletna lista izazova. Na Vama je ostalo samo da se trkate i pobeĆ°ujete. Svaki plasman u bilo kojoj trci tog dana Vam donosi bodove, kojih Ʀete morati da obezbedite dovoljno da biste bili proglaÅ”eni pobednikom dana. Ukoliko pak preskoĆØite odreĆ°enu granicu sa bodovima, konstatovaƦe se da ste tekuƦi dan >sabili<, uz odgovarajuƦi paket nagrada.




VeƦina tipova trka, koji su se pojavili i u prethodnom NFS: Carbon-u, prisutno je i ovde. Stoga treba spomenuti dve novine na ovom planu. Prva je povratak dobre stare dragster-trke u skoro nepromenjenoj formi. Morate stiƦi na kraj pravolinijske staze prvi, Å”to Ʀete postiƦi blagovremenim menjanjem brzina i održavanjem stabilnosti vozila prilikom veƦih brzina. Pre svakog pokuÅ”aja odradiƦete mini igru, od ĆØijeg rezultata zavisi poĆØetna temperatura pneumatika, odnosno uspeÅ”nost vaÅ”eg starta. Druga novina je tzv. >Selector Shootout<, koji je zasnovan na sledeƦoj ideji: staza je podeljena na sektore, a poene Ʀete dobijati ukoliko postignete najbolje vreme za tekuƦi sektor; pobednik je naravno onaj koji skupi najviÅ”e poena u celokupnoj trci. Svakako zanimljiva novina, ali sa izvesnim problemima, s obzirom da trku ne mora dobiti onaj koji je to stvarno i zaslužio.




Izbor automobila je stvarno pozamaÅ”an, zahvaljujuƦi licencama koje je EA obezbedio. Treba li samo spomenuti restilizovani PorÅ”e 997, planiran za sledeƦu godinu, ili potpuno novi Å evrolet Kamaro? Vozila su vizuelno odraĆ°ena do savrÅ”enstva, dok su moguƦnosti njihovog modifikovanja i unapreĆ°ivanja ga otovo neograniĆØene. ƈak je i >AutoSculpt< mod iz prethodnog dela dobio mnogo veƦu ulogu u ProStreet-u, omoguƦavajuƦi Vam da menjate performanse kola u zavisnosti od tipa i pozicije komponenti koje na njega stavite. Nažalost, i pored svih tih moguƦnosti, pravi problemi nastaju onog momenta kada odluĆØite da svoje vozilo oprobate na stazi. U težnji da doživljaj vožnje stave negde izmeĆ°u arkade i simulacije, ljudi iz BlackBoxa su zavrÅ”ili u potpuno treƦim vodama. Kola se ne ponaÅ”aju nimalo nalik svojim realnim modelima, dok Ʀete pravi koÅ”mar doživeti prilikom pokuÅ”aja da ista kontroliÅ”ete. Skretanje pri veƦim brzinama je gotovo nemoguƦe, te celokupan utisak ne odgovara profesionalnom trkaliÅ”tu, veƦ vožnji po zaleĆ°enom Zlatiboru. Vrlo loÅ”a simulacija vožnje. Efekat koji davno nije viĆ°en u NFS seriji je moguƦnost da oÅ”tetite kola, Å”to Ʀe se odraziti kako na njegov izgled, tako i na performanse. Tipovi oÅ”teƦenja su podeljeni u tri kategorije: lakÅ”u, teÅ”ku i kompletnu. Dok se uz prve dve trka može nastaviti, uz degradaciju maksimalne brzine, ubrzanja i stabilnosti, totalno oÅ”teƦenje trenutno onesposobljava vozilo, te Ʀete isto pre sledeƦe trke morati da popravite. Za to naravno možete iskoristiti i bonus karte, koje Ʀete dobijati nakon pobede na bilo kom trkaĆØkom danu.




Kada sagledamo NFS: ProStreet u globalu, igra je vizuelno privlaĆØna uz puno elemenata koji su tu da Vam oduzmu vreme. Ali sama simulacija vožnje, koja je upravo onaj deo u kome bi trebao da briljira, je i njegov najveƦi problem. LoÅ”a mehanika kola, katastrofalan dizajn staza i veoma malo novina samo su neki od razloga za ovakvo miÅ”ljenje. Stoga i niÅ”ta bolja ocena od proseĆØne, uz preporuku da istinsku arkadnu vožnju potražite u nekom drugom naslovu.


UroÅ” MiletiƦ



Naziv: Need For Speed: Pro Street
Platforma: PC, PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation 2, PlayStation Portable, Nintendo Wii
Za: preokret u dosadaŔnjoj koncepciji, brojna podeŔavanja vozila
Protiv: katastrofalna kontrola vozila, jednostavan dizajn staza, slab multiplayer potencijal
Minimalna konfiguracija: Procesor na 3GHz, 1GB RAM, DirectX 9.0 kompatibilna grafiĆØka karta sa 128MB
Test konfiguracija: Athlon 64 2800+, 1GB RAM, Gforce 6600 sa 128MB, igra je radila sasvim zadovoljavajuƦe na minimalnim detaljima u rezoluciji 960x600
Cena: 30ā‚¬
Kontakt: www.ea.com/prostreet